יועץ משכנתאות פרטי

פגישה עם יועץ פיננסי

אתם רגע לפני לקיחת משכנתא ומתלבטים מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת? בשעה טובה! תהליך לקיחת המשכנתא יכול להיות מרתיע ומסובך עבור מי שלא מכיר את התחום. לאלה מכם שרואים את כל הפרטים והמרכיבים כמו סינית , יועץ משכנתאות פרטי זה הפתרון עבורכם.

במאמר הבא נבין יחד מי הוא יועץ משכנתאות פרטי, מה השירותים שהוא אמור לספק לכם, מה הבדל בין יועץ משכנתאות פרטי לבנקאי, וגם למי זה מתאים?

מי הוא יועץ משכנתאות פרטי?

יועץ משכנתאות הוא איש מקצוע שילווה אתכם לאורך כל תהליך לקיחת משכנתא, החל מהשלבים הראשונים ועד לסיום המשכנתא. האמת היא שזה לא משנה באיזה שלב אתם נמצאים בכל הקשור בתהליך המשכנתא שלכם, אתם תמיד יכולים לצרף אליכם יועץ. ההמלצה היא להיעזר בשירותיו החל מהשלבים המוקדמים ביותר אפילו של בחירת הנכס, כי ככל שתקדימו כך תמנעו נזקים שיכולים להיגרם לכם מהטעויות שתעשו כתוצאה מחוסר ידע. 

עם זאת, גם אם אתם בשלבים יחסית מתקדמים, או שכבר הגשתם את הבקשה לאישור עקרוני, כל עוד לא חתמתם, אתם תמיד יכולים לצרף אליכם יועץ משכנתאות פרטי, בכל שלב הוא ידע לתת ערך מוסף לתהליך. אגב, אפילו אם כבר חתמתם על משכנתא, ורק עכשיו שמעתם על אפשרות להיעזר ביועץ משכנתאות פרטי, אל דאגה! אפשרות למיחזור תמיד תישאר פתוחה בפניכם.

שירותיו של יועץ משכנתאות פרטי כוללים:

  1. הבנת תמונת המצב ומתן המלצות להמשך הדרך: לפני שיתחיל לעבוד על תיק המשכנתא שלכם, יועץ משכנתאות יבחן בעיניים מקצועיות את מצבכם האישי והפיננסי. הוא ישקלל את ההון העצמי שלכם, גובה ההכנסות שלכם ופרטים אישיים שלכם עד לתמונת מצב מדויקת אודותיכם. לאחר שהוא ידע את התמונה הגדולה, הוא ידע מהן האפשרויות העומדות בפניכם ויציג לכם אותן. 
  2. מילוי טפסים וטיפול בבירוקרטיה הכרוכה בתהליך: גם מילוי הטפסים, אותם תדרשו להגיש לבנק, הוא אחד משירותיו של יועץ משכנתאות. הוא יודע כיצד לעשות זאת היטב כי הוא עושה את זה כל הזמן, כמו שהוא גם יודע מה הבנקים אוהבים ומה פחות. מלבד זאת, כל ההתעסקות בבירוקרטיה מוטלת עליו, ואתם יכולים להמשיך בשגרת חייכם מבלי לגזול זמן על מילוי והגשת טפסים עבור המשכנתא שלכם.
  3. הגשת בקשה לאישור עקרוני למשכנתא: לאחר שיטפל בכל המסמכים הדרושים, הוא יבנה עבורכם תיק משכנתא מדויק ואמין ויגיש את הבקשה לאישור עקרוני. כשאיש מקצוע יעשה זאת עבורכם, הסיכויים שלכם לקבלת האישור יגדלו הרבה יותר מאשר תעשו זאת בעצמכם.
  4. ניהול משא ומתן לתמהיל משכנתא אטרקטיבי: השלב הבא לאחר קבלת האישור העקרוני הוא השלב בו הבנקים רוצים אתכם, ואת זה יודע לנצל יועץ משכנתא פרטי. הוא ינהל עבורכם משא ומתן עם הבנקים השונים עד שיגיע לתמהיל משכנתא לשביעות רצונכם. 

מה ההבדל בין יועץ משכנתאות פרטי ליועץ בנקאי?

יועץ משכנתא פרטי הוא אדם שלא קשור או מחויב לשום גוף כזה או אחר, כאשר האינטרס המרכזי שלו הוא להשיג את תמהיל המשכנתא הטוב ביותר עבורכם, ואת שיעורי הריביות הנמוכים ככל הניתן. זהו גם ההבדל המרכזי והיתרון המשמעותי ביותר של יועץ משכנתאות פרטי מול יועץ משכנתאות בנקאי.

יועץ משכנתא בנקאי הוא יועץ פיננסי מטעם בנק מסויים, שתפקידו לייעץ וללוות אתכם לאורך התהליך, גם הוא יגיש עבורכם את המסמכים הרלוונטיים, את הבקשה לאישור עקרוני וכו'. עם זאת, יועץ בנקאי פחות יתעניין במצב פיננסי נוכחי ובתוכניות עתידיות שלכם, כי פחות מעניין את הבנק עד כמה תהיו מאושרים כל עוד תעמדו בתשלומים חודשיים.

כמו כן, בגלל העובדה שהוא עובד מטעם בנק מסוים הוא יוכל להציע לכם אך ורק מסלולי משכנתא שקיימים בבנק בו הוא עובד. מכאן אנחנו נבין כי האינטרס של יועץ משכנתא בנקאי הוא נוטה לטובת הבנק, ולכן רוב הסיכויים שתקבלו תמהיל משכנתא שהוא טוב לבנק ופחות לכם עם ריביות גבוהות יותר מאשר שתקבלו עם יועץ משכנתאות פרטי.

מלבד זאת, היצע האפשרויות שלכם מצטמצם לבנק אחד בלבד עם יועץ משכנתאות בנקאי, ואילו עם יועץ פרטי תחשפו למגוון רחב של אפשרויות מכמה בנקים שונים. היתרון הבולט הזה מגדיל את הסיכויים למצוא תמהיל מדויק ואטרקטיבי יותר באופן משמעותי.

כפי שציינו למעלה, אחד השלבים הקריטיים בתהליך הוא ניהול משא ומתן מול הבנקים אודות גובה הריביות, והיכולת של יועץ משכנתאות פרטי להוריד אותן משמעותית. כשאתם עוברים את התהליך מול יועץ בנקאי, אפשרות המיקוח יורדת כיוון שאין תחרות עליכם עם בנקים נוספים.

מי צריך יועץ משכנתאות פרטי?

האמת היא, שכל אדם שלוקח משכנתא לכל מטרה שהיא צריך יועץ משכנתאות. עולם המשכנתאות רווי בפרטים וגורמים המשפיעים על התהליך, וגם אם מדובר במשכנתא השנייה שלכם אין זה אומר שאתם בקיאים בתחום שמשתנה כל הזמן. 

על המצב בשוק ועל הריביות משפיעים כל כך הרבה גורמים, ויועץ משכנתאות שחי ונושם את העולם הזה מדי יום מעודכן בכל השינויים והמרכיבים.

לסיום

ישנם דברים בחיים שלא מתפשרים עליהם, ולא מעגלים פינות ומשכנתא היא בהחלט חלק מהם. יועץ משכנתאות פרטי יעניק לכם ליווי צמוד ויהיה האיש ששומר על האינטרסים שלכם יותר מכולם. הוא יעניק לכם שירותי ייעוץ מקצועיים, ימלא עבורכם את הטפסים ויגיש אותם וגם ינהל עבורכם משא ומתן עיקש עד להגעה לתמהיל האטרקטיבי ביותר.

יצירת קשר מהירה

תפריט נגישות