איך חברת ייעוץ משכנתאות מומלצת תחסוך לכם מאות אלפי שקלים

אתם לקראת לקיחת משכנתא ובוחנים חברות ייעוץ משכנתאות שונות? הגעתם למקום הנכון! לחברת ייעוץ משכנתאות מומלצת יש תפקיד משמעותי ואפילו מכריעה במשכנתא שתקבלו. היא זאת שתעשה את ההבדל בין משכנתא שכל אחד יכול לקבל לבד לבין משכנתא אטרקטיבית ומותאמת לכם במדויק. לליווי של חברת ייעוץ משכנתאות ישנם הרבה יתרונות, בעזרתה אתם נהנים מתהליך לקיחת משכנתא רגוע, נינוח, מקצועי ועם תוצאות אטרקטיביות במיוחד.

במאמר הבא נבין יחד למה חשוב להיעזר בשירותיה של חברת ייעוץ משכנתאות מומלצת, איך תבחרו אחת כזאת ואיך היא תעזור לכם לחסוך עד מאות אלפי שקלים בהחזר המשכנתא שלכם.

למה צריך חברת ייעוץ משכנתאות?

תהליך לקיחת המשכנתא, כמו שאתם ודאי כבר מבינים, מצריך התמודדות מקצועית עם עולם שלם של מושגים, משתנים ופרמטרים שיכולים להשתנות כל הזמן. התחום הגמיש הזה דורש מיועצי המשכנתאות להתעדכן וללמוד אותו כל הזמן.

בנוסף לכך, כדי להבין את המשמעויות ולבנות תמהיל משכנתא מותאם אישית, צריך להכיר ולעקוב אחרי השינויים בכלכלה הישראלית והעולמית, ולדעת לשקלל את מצבנו האישי והפיננסי לצד המצב במשק עד ליצירת תמונת מצב מדויקת.

איך תדעו לבחור נכון?

הדרך לבחור נכון את חברת המשכנתאות, היא לבחון כמה דברים חשובים:

  1. המלצות

אין יותר טוב מהמלצת קרוב משפחה או חבר שנעזר בשירותיה של חברה מסויימת, נשאר שבע רצון מהשירות שקיבל ועכשיו ממליץ לכם עליה.

  1. מקצועיות

לפני סגירת חוזה עם אחת מהחברות, תעשו סקר שוק ודברו עם מספר חברות. תשאלו שאלות, תקבעו פגישת יעוץ ראשונית (אפילו אם הפגישה תעלה כמה מאות שקלים) ותראו אילו תשובות אתם מקבלים. תבחרו בחברה שנותנת תשובות ברורות ומספקות.

  1. כימיה עם יועץ

תהליך לקיחת משכנתא הינו תהליך דיי ארוך. חשוב שלאורך הדרך יהיה איתכם מישהו שתרגישו נוח איתו, שתוכלו לשאול שאלות ולקבל תשובות.

  1. התקשורת  השוטפת היא מול יועץ או מול מוקד?

תחשבו מה אתם מעדיפים לדבר עם הפקידה במוקד (בשעות פעילותו) או לעבוד מול יועץ מקצועי שתמיד תהיה לכם כתובת למי לפנות.

  1. החברה מלווה אתכם מהיום הראשון ועד יום התשלום האחרון

איזה שירות הייתם רוצים לקבל – שגר ושכח או יחסים טובים לאורך כל הדרך? חשוב לבחור בחברה שתתן לכם ביטחון לטווח ארוך. אתם צריכים לדעת שלאורך כל חיי המשכנתא יש מישהו שידאג לכם. 

  1. ותק החברה וניסיון היועצים

אחד המרכיבים החשובים בתחום כל כך גדוש הוא הניסיון. חברת משכנתאות מומלצת בעלת ניסיון רב שנים תדע לסייע לכם ביותר מצבים, ותדע את הדרך הנכונה ביותר לפתור כל בעיה כיוון שהיא ידעה להתמודד עם מגוון רחב של בעיות בזכות הניסיון העשיר שלה.

איך חברת ייעוץ משכנתאות מומלצת תחסוך לכם עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים במשכנתא?

הרבה אנשים חושבים שההצלחה במשא ומתן על תנאי המשכנתא נמדדת בהשגת הריביות. ברור שהמשמעות של הורדת ריבית היא חיסכון במשכנתא, אבל הריבית היא לא העיקר.

על סך עלות המשכנתא ועל גובה ההחזר החודשי משפיעים כמה משתנים, כמו בחירת מסלולים נכונים, תקופות מתאימות, הערכת סיכונים נכונה. בלי הידע המעמיק בתחום ייתכן ותשלמו הרבה יותר ממה שאתם צריכים לשלם. חברת ייעוץ משכנתאות מומלצת תרכיב לכם תמהיל אופטימלי עבורכם ובנוסף גם תנהל משא ומתן מול הבנקים על הורדת ריביות. עליכם לזכור, כי במשכנתא יש להסתכל תמיד לטווח הארוך. לעתים הפרשים קטנים בגובה ההחזר החודשי יכולים לבוא ע"י ביטוי בסכומים נכבדים בטווח ארוך.

אם תגיעו לבנק לבד ללא ידע בתחום המשכנתאות, הבנקים לרוב יציעו לכם מסלולי משכנתא מומלצים (הכוונה מומלצים למכור לכם, זאת אומרת אילו שהבנק ירוויח בהם יותר ואתם תשלמו יותר). יכול להיות שההחזר החודשי ההתחלתי יראה לכם נמוך, אבל כאן הקאטצ'. צריך לשאול שאלות נכונות ולהבין:

  • האם ההחזר החודשי יגדל בהמשך ובכמה הוא יכול לגדול?
  • האם אחרי שתשלמו את המשכנתא מספר שנים הקרן תרד או בכלל תעלה?
  • מה הקנס שתשלמו אם תחליטו למחזר או לסלק את המשכנתא בעוד כמה שנים?
  • האם יש סיכוי שבעוד כמה שנים לא תוכלו לעמוד בהחזרים חודשיים?

חברת ייעוץ משכנתאות תסייע לכם להבין את המשמעויות ולבנות תמהיל שהכי מתאים וחסכוני עבורכם.

חברת ייעוץ משכנתאות מומלצת מכירה היטב איך מתנהל המשחק מול הבנקים, והיא תבצע עבורכם את ניהול המשא ומתן. הבנקים מעדיפים לעבוד מול חברות ייעוץ שמבינות עניין, מדברות איתם באותה שפה ומגישות הרבה תיקים במקום לתת הסברים לכל לקוח בנפרד. בסופו של דבר מדובר בעלות-תועלת (יחסי הגומלין בין הצדדים משרתים היטב את האינטרסים של כל צד).

מרכיב נוסף שלא כולם מכירים הוא ההבדל בין הסניפים השונים של אותו בנק בזמן מסויים. כלומר, אתם יכולים להיכנס לסניף של בנק מסוים בראשון לציון, ועם אותם נתונים להיכנס לסניף אחר של הבנק בתל אביב ולקבל הצעות שונות לגמרי. למה זה ככה אתם שואלים? גורם מרכזי הוא היעדים של אותו סניף, בעמידה שלו בהם וגם ביעדים של הבנקאי הספציפי שנותן לכם שירות. חברת ייעוץ משכנתאות תדע להגיע לבנקאי שיכול לתת הצעה הטובה ביותר עבורכם באותו רגע.

מה הבנקים יעדיפו שלא תדעו?

מעטים יודעים את העובדה המעניינת הזאת, כמו כל חנות או חברה שמוכרת מוצרים או שירותים, הסניפים וגם כל בנקאי בנפרד נמדדים על פי יעדים רבעוניים / שנתיים. היעד הבסיסי הראשון של הבנקים הוא למכור משכנתאות בלפחות X מיליון שקלים. היעד השני של הבנק נוגע ברווחיות התיקים. יעדים אלה משפיעים על כך שהבנקאים מעוניינים למכור כמה שיותר משכנתאות, אבל לא יוכלו למכור את כולן במחירים זולים, כיוון שהדבר יגרור לפגיעה ביעדים שלהם.

הבנקאים אוהבים לעבוד עם חברת ייעוץ משכנתאות מומלצת. הם מעדיפים לסגור מול גוף אחד כמות גדולה יותר של לקוחות במהירות. 

יצירת קשר מהירה

תפריט נגישות