איך למצוא יועץ משכנתא שיחסוך לכם בהוצאות?

מפגש משפחתי עם סוכן נדלן

שוק הנדל"ן הישראלי תוסס ויחד איתו גם שוק המשכנתאות. היום אנשים רואים כמה קשה להשיג את הבנקים שלא עומדים בעומס ומודעים יותר ליתרונות של יועץ משכנתאות פרטי, מה שמביא  לעלייה בביקוש בייעוץ משכנתאות איכותי. בנוסף ליועצי משכנתאות בנקאים יש היום לא מעט יועצי משכנתאות פרטיים וגם חברות ייעוץ משכנתא. אנשים רבים נתקלים בקושי בבחירת יועץ משכנתא שלהם, ולכן החלטתי לכתוב לכם את המאמר הבא, כדי להקל עליכם בהתהליך.

במאמר הבא אני אסביר לכם באופן מפורט כיצד לבחור יועץ משכנתא אמין ומקצועי, שילווה אתכם בתהליך לקיחת משכנתא בצורה טובה, מקצועית והכי חשוב נינוחה.

תחילה, אני רוצה שנבין יחד אילו תועלות אמור להעניק לכם יועץ משכנתאות מקצועי

מהי התרומה של יועץ משכנתאות בתהליך לקיחת משכנתא?

  • ייעוץ טרום רכישת הנכס ולקיחת המשכנתא – יועץ משכנתא יסייע לכם בתהליך המקדים ללקיחת המשכנתא, עוד בשלבי בחינת האמצעים למימון הנכס שאתם שואפים לרכוש. עם יועץ מיומן תוכלו ליצור ולבנות תכנית עתידית לרכישת הנכס, כולל חישוב של כל הנתונים הרלוונטיים בשילוב של ההחזר החודשי בגין המשכנתא לאורך השנים. יעוץ בשלבים מוקדמים אלה יכול למנוע טעויות שיווצרו כתוצאה מפזיזות כמו למשל לרכוש נכס ולתכנן משכנתא שלא תוכלו לעמוד בתשלומים החודשיים. 
  • ייעוץ בתהליך לקיחת משכנתא – יועץ משכנתאות יתרום לכם גם אם כבר התחלתם את התהליך לבד, והבנתם שהדברים מעט מורכבים יותר ממה שחשבתם, גם במקרים שסורבתם חלילה או שקיבלתם אישור רק על חלק מהסכום שדרשתם. אם נתקלתם בבעיה כלשהי שתגרום לכם לחשוב שכדאי לרדת מהעניין או לדחות את הרכישה, אז רגע לפני שאתם מרימים ידיים, יועץ משכנתא הוא הפתרון המושלם עבורכם. הוא יעשה כל מאמץ למצוא את הדרך הנכונה ביותר עבורכם ואפילו פתרון לכל בעיה שנתקלתם בה בדרך.
  • קבלת אישור עקרוני למשכנתא – האישור העקרוני הוא אחד מהשלבים הראשוניים בתהליך של לקיחת משכנתא. יועץ משכנתא יגדיל את הסיכויים שלכם באופן משמעותי להשגת האישור באמצעות איסוף מסמכים רלוונטיים, בניה והגשה של תיק משכנתא עבורכם בדיוק כמו שהבנקים אוהבים לקבל. בבניית תיק הוא יתבסס על הנתונים הכלכליים שלכם, כושר ההחזר, גובה ההון העצמי שלכם ועל נתוני הנכס המיועד לרכישה.
  • הרכבת תמהיל משכנתא מותאם אליכם – כן, גם את זה יועץ משכנתא מיומן יעשה עבורכם. הוא יבנה את התמהיל בהתבסס על המחקר שיעשה אודות הנתונים הפיננסים שלכם והנכס שאתם מעוניינים לרכוש. תמהיל המשכנתא הוא למעשה מעין שילוב של מסלולי הריבית שונים שמציעים הבנקים המלווים. היועץ שלכם ידע להתאים באופן מדויק את המשכנתא לצרכים שלכם.
  • ריביות אטרקטיביות – בזכות ההבנה של "מאחורי הקלעים" של הבנקים, הקשרים ויכולות המשא ומתן יועץ משכנתא ישיג עבורכם ריביות אטרקטיביות במיוחד, ברוב המקרים הרבה יותר ממה שתשיגו בעצמכם. בנוסף לריביות, הוא גם ידאג לשפר ולהתאים עבורכם את גובה ההחזר החודשי בגין המשכנתא. בזכות העובדה שיועץ משכנתאות פרטי מדבר בשפה משותפת עם הבנקים, יודע בדיוק מה הדרישות שלהם, יודע להקל על העבודה של הבנקאים הם יעדיפו לעבוד מול היועץ ולתת לו הצעות טובות יותר כדי שימשיך להזרים אליהם לקוחות, ולעבוד בשיתוף פעולה פורה.
  • מילוי המסמכים והגשתם – מי אוהב להתעסק עם מסמכים? אף אחד. כל השלבים בתהליך לקיחת משכנתא מלווים במילוי טפסים והגשה שלהם. גם את זה הוא יעשה עבורכם ובצורה מקצועית וחדה יותר.

איך תבחרו יועץ משכנתא אמין ומקצועי?

כיום בישראל אין הסדרה חוקית הקובעת מי רשאי להיות יועץ משכנתאות, ולכן התחום מעט פרוץ ועליכם להימנע מטעויות בבחירת היועץ שלכם. ישנם כמה פרמטרים שעליכם לבדוק כאשר אתם בוחרים את היועץ שלכם. 

הכשרה ורקע קודם

כמו שאמרנו מעלה, כל עוד אין רגולציה, כל אחד יכול להיות יועץ משכנתאות. לדעתי לא צריך לפרט יותר מדי על כך שליועץ שעבר הכשרה מקצועית באחד מבתי הספר המובילים בתחום וממשיך להתעדכן במתרחש בתחום ובשוק ע"י השתתפות בסמינרים מקצועיים וקורסים נוספים, יש יתרון גדול על האחרים. כמו כן רקע פיננסי קודם מהווה יתרון ענק נוסף ליועץ.

ניסיון

חשוב לבדוק איזה ניסיון יש ליועץ המשכנתא וכמה שנים הוא עוסק בתחום הייעוץ. ניסיון בתחום המשכנתאות הוא המפתח להצלחה בהרבה מקרים, כיוון שעם השנים לומדים יותר ויותר את רזי המקצוע המורכב הזה, וידע יכול להביא לכם פתרונות שלא חשבתם עליהם.

לכל דבר יתרונות וחסרונות שלו. מצד אחד, מי שנמצא הרבה שנים בתחום ועזר להרבה משפחות, צבר ניסיון רב. מצד שני, זה בסדר גם לעבוד עם יועץ משכנתאות שהוא חדש בתחום, אבל יש מאחוריו יועצים ותיקים שהוא עובד / מתייעץ איתם. כמו כן לחדשים בתחום יהיה הרבה יותר מרץ ורצון להצליח, כדי להוכיח את עצמם ולבנות לעצמם שם טוב.

היקף השירותים

כל יועץ יציע לכם סל שירותים שונה ובהיקף אחר. עליכם לבדוק אילו שירותים תקבלו מהיועץ ואם זה מתאים לצרכים שלכם. אחד מהדברים החשובים – האם תוכלו לפנות ליועץ שבחרתם גם בעתיד, לאחר שקיבלתם את המשכנתא. כי חשוב לזכור שהמשכנתא שלכם מתחילה ברגע שאתם מסיימים את התהליך ואתם רוצים לדעת שיש לכם למי לפנות בכל מקרה.

קשרים עם הבנקים

במידה ואתם נתקלים ביועץ שעובד רק עם בנק אחד, עליכם להבין שזאת לא הכתובת בשבילכם, ולמה? כיוון שזה מבטל את היתרון הבולט ביותר של יועץ משכנתא פרטי. יתרון שמעניק לכם מגוון רחב של אפשרויות ממספר בנקים שונים ומגדיל את הסיכויים שלכם לתמהיל משכנתא מדויק ואטרקטיבי ביותר עבורכם.

המלצות ואמינות

רגע לפני שאתם בוחרים את היועץ שלכם, עשו סקר שוק ודברו עם לקוחות שלו. הלקוחות יספרו לכם בצורה אותנטית על התהליך שעברו איתו, על המקצועיות והיסודיות שלו, וכמובן על יחסי האנוש. 

לסיום

ליועץ משכנתאות פרטי יש תפקיד משמעותי בתהליך לקיחת המשכנתא, ולפעולות שיעשה יש השלכות רבות על העתיד שלכם. בגלל העובדה שאין הסדרה חוקית בישראל, השוק פרוץ וכל אחד יכול להיות יועץ, עליכם לבחור את היועץ שלכם לאחר בחינה של הניסיון שלו, השירותים שיעניק לכם, הקשרים שלו וכמובן ההמלצות עליו. אני רוצה לאחל לכם המון בהצלחה!

יצירת קשר מהירה

תפריט נגישות