היתרונות של חברת ייעוץ משכנתאות וכמה זה יחסוך לכם?

זוג צעיר בבית חדש

כמובן שאתם יכולים לקחת משכנתא בכוחות עצמכם, בלי ייעוץ או ליווי. אם זאת בדרך בה אתם בוחרים לצעוד, עליכם לקחת בחשבון שמדובר בתחום רווי במספרים, פרטים קטנים, החלטות גדולות וגורמים שונים שתתכלו בהם, שייקח לכם זמן ללמוד ולחקור אותו לעומק. בגלל העובדה שהמשכנתא תלויה בכל כך הרבה משתנים, כל טעות או החלטה לא נכונה עלולה להשפיע באופן משמעותי על התהליך או/ו הכיס שלכם. 

ישנם תחומים שיותר קלים ללמידה עצמית וישנם כאלו שפחות. תחום המשכנתאות הוא תחום דיי מורכב ומסובך להבנה לרוב האנשים, במיוחד לאילו שהמספרים אינו הצד החזק שלהם. בנוסף תנאי השוק משתנים מיום ליום ותחום המשכנתאות מתעדכן בהתאם. כדי להצליח בתחום הזה, האפשרות הטובה ביותר שלכם היא לקיחת משכנתא בליווי של חברת ייעוץ משכנתאות שחיה ונושמת את התחום 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. ייעוץ מקצועי יעניק לכם יתרונות ששווים הרבה מאוד כסף.

במאמר הבא נשפוך אור על נושא הייעוץ בעולם המשכנתאות, ונבין יחד מאילו יתרונות נהנים לוקחי משכנתא בליווי אישי ומקצועי לאורך כל התהליך.

היתרונות של חברות ייעוץ משכתאות פרטית

לייעוץ משכנתאות יש כמה יתרונות מגוונים בעלי ערך רב עבור הלווים, הערך הזה מתורגם גם לחיסכון בכסף וגם בזמן.

חיסכון בזמן

נכון להיום ידע רב קיים באינטרנט. הבעיה היא שלא לכולם יש יכולת וסבלנות להעביר שעות וימים בחיפושים מול המסך. כדי לבנות תמהיל משכנתא נכון ומתאים לצרכים שלכם תצטרכו להשקיע לא מעט זמן בלחקור את הנושא, וזה בסדר אם יש לכם זמן פנוי. עם זאת, כשאתם מתכננים לרכוש בית ולנהל את הרכישה סביב שגרת חיי היומיום, זמנכם הפנוי יכול להיבלע. במיוחד במקרים שאתם כבר נמצאים בתהליך הרכישה וזקוקים לכספי המשכנתא תוך פרק זמן מאוד קצר, אין לכם זמן ללימודים. 

דבר נוסף שצריך לדעת, בדרך כלל לאנשים שלא מהתחום לוקח זמן להשיג את הבנקים ולהתנהל מולם. אם לא התחלתם תהליך קבלת משכנתא מספיק זמן מראש, יכולים להגיע למצבים פחות נעימים.

ליווי של חברת ייעוץ משכנתאות יחסוך לכם את כל הזמן הזה, איש המקצוע שילווה אתכם הוא זה שמכיר את התחום ויודע בדיוק לאן לכוון אתכם לאחר שהוא מכיר את המצב הפיננסי שלכם.

חיסכון כספי

יועץ משכנתאות יחסוך לכם המון טעויות ששוות בעולם המשכנתאות הרבה מאוד כסף, ובנוסף לזה יבנה עבורכם תמהיל משכנתא שמתאים במיוחד לצרכים שלכם שבזכותו תחסכו עד מאות אלפי שקלים. יועץ משכנתאות טוב ידע להסתכל על התמונה הכוללת ולפעמים גם לחסוך לכם עלויות מיותרות ולהשיג הנחות בעמלות מסוימות.

ניסיון 

ידע זה כוח, אבל לפעמים ניסיון מגביר את הכוח פי כמה וכמה! יועץ משכנתאות שכבר עזר למספר לקוחות לקבל את המשכנתא הכי טובה עבורם, יוכל לעזור גם לכם. סביר להניח שבין הלקוחות היו מקרים דומים לשלכם.

גישה למגוון רחב יותר של אפשרויות

במקרים רבים, חברת ייעוץ משכנתאות, בזכות הידע והניסיון שנצבר, יכולה לתת לכם גישה להיצע נרחב יותר של תמהילי משכנתא שונים מאשר תשיגו בכוחות עצמכם. סביר להניח שהחברה לייעוץ תהיה מחוברת לרשת מקצועית בתוך עולם המשכנתאות, ואפילו תוכל להביא לשולחן אפשרויות שלא זמינות לקהל הרחב.

ליווי וייעוץ של מומחים – השקט הנפשי שלכם

אחד היתרונות הבולטים ביותר שמעניק לכם ייעוץ של מומחים הוא תהליך לקיחת משכנתא בראש שקט. כשאתם יודעים שמי שעומד על המשמר של האינטרסים שלכם מול הגופים הגדולים הוא איש מקצוע מיומן ובקיא, אתם יכולים לישון בשקט. אגב, זה ייתן לכם שקט לא רק לתקופת תהליך לקיחת המשכנתא, אלא לאורך כל חיי המשכנתא שלכם. בהתאם למידע שתספקו לו, יועץ מיומן ידע לדייק ולהתאים ככל הניתן את התמהיל גם למצב הנוכחי  וגם לשקלל בתוכו את הערכות לגבי המצב הפיננסי העתידי שלכם.

מה כולל ייעוץ משכנתאות?

בשוק קיימים מספר סוגי שירות שמספקים יועצי משכנתאות, ביניהם: פגישת ייעוץ, ניתוח פיננסי ובניית תמהיל, ליווי מרחוק, ליווי מלא וכו'. ליווי מלא וצמוד של יועץ משכנתאות איכותי ומקצועי מתחיל מהרגע שפניתם אליו ולא נגמר בחתימות בבנק. תמיד תוכלו לפנות אליו בהמשך הדרך עם כל שאלה שתצוץ לכם, אפילו בעוד 20 שנה.  

בין השירותים המרכזיים שתקבלו  מיועץ משכנתאות הינם: ניתוח מצב פיננסי נוכחי ועתידי שלכם, סיוע באיסוף המסמכים הרלוונטיים, בחירת הבנקים הרלוונטיים לעסקה והגשת הבקשה לאישור עקרוני, בניית תמהיל משכנתא שמתאים לצרכים שלכם, ניהול משא ומתן עם הבנקים, קביעת מועד לחתימות וכמובן ליווי צמוד עם שמירה על המצב הנפשי שלכם רגוע ככל הניתן.

סיוע באיסוף מסמכים

הגשת הבקשה לאישור עקרוני למשכנתא פירושה לרוב הרבה מאוד מסמכים לאסוף ולהגיש. לפעמים יש צורך לפנות לגופים שלא נתקלתם בהם לפני שהחלתתם לקחת משכנתא. צריך לדעת מה הדרך הנכונה ביותר לפניות אילו לקבלת התוצאה המהירה ביותר. לרוב מדובר במסמכים שמתארים את המצב הפיננסי שלכם ואת הפרטים של הנכס הנרכש. 

עם יועץ משכנתאות מקצועי לצדכם, יהיה לכם מישהו שיודע בדיוק אילו מסמכים יש להגיש ולא פחות חשוב, אילו מסמכים עדיף שלא להגיש. בנוסף לכך, הוא יוודא כי כל המסמכים תואמים לדרישות של הבנקים והשירות הזה יקל עליכם באופן משמעותי.

הגשת הבקשה לאישור עקרוני

לצד הייעוץ בענייני המסמכים, יועץ משכנתאות מקצועי יודע גם לבחור את הבנקים הרלוונטיים לעסקה ולטפל באופן מקצועי בתהליך הגשת הבקשה וגם לעדכן אתכם על התקדמות התהליך מול הגופים המלווים. בנוסף לחיסכון רב בזמן היקר וטרטורים מיותרים שלכם בתקופה עמוסה בחיי היומיום, הערך המוסף של היועץ יכול לעשות את ההבדל בין האישור המיוחל לבין סירוב חלילה. הגשת הבקשה בליווי של איש מקצוע תגדיל באופן משמעותי את הסיכויים שלכם לקבל אישור עקרוני.

ניהול משא ומתן מול הבנקים

בנוסף לכך, יועץ משכנתאות יבנה תמהיל משכנתא הטוב ביותר עבורכם ויהיה אמון על ניהול המשא ומתן מול הבנקים לטובת השגת הצעה הכי טובי ובחינת כל האפשרויות עבורכם.

כמה עולה ייעוץ משכנתאות?

נכון להיום אין רגולציה בתחום ייעוץ משכנתאות. כל יועץ מחליט לעצמו על גובה שכר טרחה שהוא לוקח. בדרך כלל יועצים בתחילת דרכם יבקשו שכר טרחה יחסית נמוך והמחיר שתשלמו ליועים ותיקים יהיה גבוה יותר. עבור ליווי מלא (ללא שלב הבטחונות) בתיק רגיל המחיר הממוצע בשוק נכון להיום נע בין 5,000 ל- 8,000 ש"ח + מע"מ. במקרים מורכבים יותר, המחיר עלול להתייקר בכמה אלפי שקלים. במקרים מאוד מורכבים שהטיפול בהם דורש השקעה גדולה יותר של זמן ומאמץ מצד היועץ, כמו משכנתא למסורבים, גם המחיר יהיה משמעותית גבוה יותר.

לסיום

חברת ייעוץ משכנתאות תעניק לכם יתרונות משמעותיים כמו חסכון של זמן וכסף, ביצוע התהליך באופן מקצועי והכי חשוב גישה נרחבת למגוון רחב יותר של אפשרויות. האפשרויות שנפתחות בפניכם בתהליך של ייעוץ יגדילו את הסיכויים שלכם למשכנתא בתנאים טובים יותר ומשתלמים יותר. 

עליכם לזכור כי בשלבי לקיחת המשכנתא הראשונים נקבעים התנאים שילוו אתכם לשנים ארוכות, ואתם רוצים להגיע למצב בו אתם לווים את המשכנתא בתמהיל הטוב ביותר עבורכם.

יצירת קשר מהירה

תפריט נגישות