יועץ משכנתאות מומלץ

דיון בתנאי המשכנתא

אם הגעתם לכאן סימן שאתם לקראת רכישת בית (בשעה טובה!) ואתם מחפשים יועץ משכנתאות מומלץ, איש מקצוע מיומן שידאג לכם בכל הקשור בתהליך לקיחת המשכנתא האטרקטיבית ביותר עבורכם. לקיחת משכנתא בליווי יועץ משכנתאות הוא צעד חשוב ומשתלם במיוחד! 

במאמר הבא נבין יחד מי הוא יועץ משכנתאות, מה ההבדל בין יועץ פרטי לבנקאי, אילו שירותים תקבלו מיועץ משכנתאות מומלץ, איך הוא יעשה את כל ההבדל בין משכנתא טובה למשכנתא מעולה, ובאיזה שלב מומלץ לשכור את שירותיו? המשיכו לקרוא ותגלו.

מי הוא יועץ משכנתאות?

יועץ משכנתאות הוא איש מקצוע מומחה למשכנתאות, עם ידע בתחום הנדל"ן והפיננסים (עדיפות לבעלי השכלה פיננסית), הבנה בהשפעה של השינויים בשוק (ריביות, אינפלציה), היכרות מעמיקה עם המוצרים בשוק הבנקאי וחוץ בנקאי ועוד. יועץ משכנתאות יודע לנתח את המצב הפיננסי הנוכחי שלכם ולהתאים לכם תמהיל משכנתא מדויק ויעיל בהתאם לצרכים ותוכניות עתידיות שלכם.

למה זה כל כך חשוב? משכנתא טומנת בחובה פרטים רבים ומשתנים רבים, והיא תשפיע באופן משמעותי על העתיד הקרוב והרחוק שלכם. יועץ משכנתאות מומלץ ילווה אתכם לאורך כל תהליך המשכנתא ועד לסיומה.

בישראל ישנם שני סוגי יועצי משכנתאות, יועץ משכנתאות בנקאי מטעם הבנק ויועץ משכנתאות פרטי שלא קשור לשום גוף בנקאי. היתרון המרכזי של יועץ פרטי שהוא דואג רק לאינטרסים שלכם. מה זאת אומרת? יועץ פרטי לא עובד בשביל אף בנק והוא זה שינהל את המשא ומתן עבורכם מול הבנקים, על מנת להוריד את הריביות ולהטיב את התנאים שתקבלו.

לעומתו יועץ בנקאי (במילים אחרות משווק משכנתאות) מחויב לבנק בו הוא עובד, והאינטרס שלו לדאוג לרווחים של הבנק. יועץ בנקאי נמדד בהיקף המשכנתאות שמכר ואיזה רווח הביא לבנק. זאת אומרת שכמה שיותר אתם תשלמו לבנק, כך יועץ בנקאי עשה עבודה טובה יותר, לטובת הבנק כמובן. 

בנוסף לכך, יתרון נוסף של יועץ משכנתאות פרטי הוא היכולת שלו להשיג לכם הצעות מכמה בנקים, ובכך להגדיל את הסיכויים שלכם לתנאים טובים יותר.

אילו שירותים יתן לכם יועץ משכנתאות פרטי

יועץ משכנתאות פרטי יעניק לכם שירותים רבים שיקלו עליכם ויעניקו לכם ביטחון, וביניהם:

ניתוח תמונת המצב הפיננסית שלכם

לפני שבכלל תתחילו את תהליך בקשת המשכנתא, עליכם קודם כל לדעת מה האפשרויות שלכם. צריך לבדוק ולהבין במדויק מה ההון העצמי שצברתם, מה גובה ההכנסות שלכם, מה התשלום החודשי על ההתחייבויות שיש לכם, אילו הוצאות משמעותיות צפויות בעתיד הקרוב, מה סכום המשכנתא שאתם צריכים ובאיזה החזר חודשי תוכלו לעמוד, איזה נכס תוכלו לרכוש, לאילו בנקים כדאי להגיש את הבקשה למשכנתא. יועץ משכנתאות פרטי יוכל לנתח את המצב הפיננסי, לבנות תכנית פעולה המתאימה לצרכים שלכם  ובהתאם לכך ישקול את הצעדים המומלצים ביותר לכם לעשות. שירות זה יבהיר את התמונה, יעניק לכם רוגע ונחת, ויאפשר לכם לעבור תהליך מופחת סיכונים כמה שניתן.

הגשת בקשה לאישור עקרוני וטיפול בבירוקרטיה

במהלך תהליך לקיחת המשכנתא תתקלו באיסוף מסמכים רבים ובירוקרטיה מייגעת, שזה במיוחד לא פשוט  עבור אלה שלא מבינים דבר בתחום. גם כאן נכנס לתמונה יועץ משכנתאות פרטי שידע אילו מסמכים נדרש לאסוף, אילו מסמכים כדאי להגיש ואילו עדיף שלא, כיוון שהוא יודע מה הבנקים צריכים לאישור הבקשה ואיך הבנקאים אוהבים לקבל את הניירת. בעזרת היועץ תחסכו לכם זמן רב, ובעיקר תקבלו ראש שקט.

בנוסף לכך, בשלב הראשון יהיה עליכם להגיש בקשה לאישור עקרוני למשכנתא. שלב זה מאוד חשוב וקובע האם תוכלו לקבל את המשכנתא ובאילו תנאים או חלילה תסורבוסורבתם. גם כאן יועץ משכנתאות פרטי ידע בדיוק מהי הדרך הטובה עבורכם להגיש את הבקשה, ולהגדיל את הסיכויים שלכם באופן משמעותי לקבל אישור.

משא ומתן מול הבנקים

לאחר קבלת אישור עקרוני מבנק אחד או כמה בנקים, מגיע שלב של בניית תמהיל סופי שמתאים לצרכים שלכם וניהול משא ומתן מול הבנקים לקבלת ההצעה המנצחת. במידה ואתם לקוחות טובים עם עבר פיננסי תקין, בשלב זה הבנקים כבר רוצים שתקחו מהם את המשכנתא ומוכנים להתחרות עליכם.

במצב הזה, תרצו שיהיה לידכם מקצוען שידע לבנות תמהיל משכנתא עבורכם ולנצל את המצב לטובתכם בלהתמקח עם הבנקים עד לקבלת ההצעה הטובה והאטרקטיבית ביותר.

מי שלא מכיר את התחום ואת הפרטים הקטנים, מי שלא מנהל קשרים יומיומיים עם גורמים בבנקים, רוב הסיכויים שלא יצליח לבנות תמהיל משכנתא מיטבי ולהגיע איתו לתנאים שישיג לכם בסופו של דבר יועץ משכנתאות מומלץ.

באיזה שלב בתהליך כדאי להיעזר ביועץ משכנתאות פרטי?

האמת היא, ככל שתקדימו כך תרוויחו. עם זאת, יועץ משכנתאות מומלץ יכול להיכנס לתמונה בכל שלב. שכירת שירותיו בשלבים המוקדמים תגדיל את הסיכויים שלכם באופן משמעותי לקבלת אישור עקרוני למשכנתא ולתנאים אטרקטיביים יותר. בין אם אתם בשלבים הראשונים של מציאת הנכס, ובין אם אתם בשלבים המתקדמים יותר לאחר קבלת האישור ומעוניינים בשיפור התנאים ואפילו אם הבנק מסרב לתת לכם את  המשכנתא, תוכלו להיוועץ ביועץ משכנתאות מקצועי שידע לחלץ אתכם מכל מצב.

לסיום

תהליך לקיחת המשכנתא הוא תהליך מורכב וארוך, בעל מאפיינים רבים ומשתנים המשפיעים עליו. התהליך דורש מכם ידע, ניסיון, קור רוח וחוש מיקוח חד ואת כל אלה מעניק לכם יועץ משכנתאות מומלץ. הוא זה שידאג לאינטרסים שלכם, יתמקח עבורכם וישיג לכם את ההצעה הטובה ביותר שיכלתם לקבל. לשירותיו יש משמעות נפשית וכלכלית, הוא גם מעניק לכם ראש שקט בתהליך המורכב הזה, חוסך לכם זמן וגם יביא לחיסכון של עשרות עד מאות אלפי שקלים בעלויות המשכנתא.

יצירת קשר מהירה

תפריט נגישות