כמה יעלה לכם ייעוץ משכנתאות?

ייעוץ תכנון פיננסי

רכישת דירה תהיה העסקה היקרה ביותר בחיים עבור רובינו. הסיפור מתייקר עוד יותר כשמחשבים את העלות הכוללת של הרכישה, כולל הריביות על ההחזרים לאורך התקופה ואת כל העמלות מסביב. אך בעל מקצוע שמבין ועוסק בתחום המשכנתאות למחייתו יכול לעזור לכם לחסוך עשרות עד מאות אלפי שקלים בעזרת ייעוץ ובחירת התמהיל הנכון.

מיהו יועץ המשכנתאות?

יועץ משכנתאות הוא אדם עצמאי או חברה שאין לו קשר ישיר לבנקים וטובתכם עומדת אל מול עיניו באופן תמידי. יועץ המשכנתאות הוא מומחה אובייקטיבי שמייצג את האינטרסים של הלקוחות שלו מול מגוון הבנקים.

יועצי משכנתאות מציעים מספר שירותים הנכללים לרוב בסל שירותים אחד. ביניהם, בניית תמהיל המשכנתא המומלץ והחסכוני ביותר בשבילכם וניהול משא ומתן מול הבנקים במטרה לקבל ריביות נמוכות ככל האפשר. 

עזרה למסורבי משכנתא לאחר שאינם קיבלו את האישור העקרוני. העזרה של יועץ המשכנתאות באה לידי ביטוי במציאת פתרונות (במקרים שניתן), בהצגת התמונה הכוללת של הלקוחות אל מול נציג הבנק ומבט מנקודה שונה מהנקודה המספרית והריאלית בלבד של נציג הבנק.

כמו כן, יועץ המשכנתאות מספק שירותים נוספים כדוגמת:

  • ניתוח מצב פיננסי קיים ועתידי
  • בחינת כדאיות – יועץ המשכנתאות עוזר לבנות את עסקת הרכישה, כך שתהיה כדאית יותר עבורכם. הכדאיות באה לידי ביטוי באפשרויות פיננסיות שלכם, בחירת אחוזי מימון העסקה, פריסת תשלומי ההחזרים, קביעת שיעורי הריבית וכן הלאה.
  • ייעוץ על הלוואות משלימות לצורך השלמת העסקה.
  • מתן עזרה באיסוף ומילוי טפסים, הסבר על סעיפים לא ברורים, הקטנת עמלות, המלצה על סוכן ביטוח לרכישת פוליסת ביטוח משכנתא.
  • סיוע וליווי במחזור משכנתא

למי יש צורך ביועץ משכנתאות?

לרוב הציבור חסר מידע כשזה מגיע לתחום הנדל"ן, מימון והלוואות. העדר השכלה וניסיון מתאימים פוגעים בסיכויים שלנו לבצע השוואה נכונה ומושכלת בין האפשרויות שהבנקים מציעים בשוק המשכנתאות ולהגיע לתוצאות טובות יותר. ההשלכות של לקיחת משכנתא ללא הבנה עלולות להיות הרי גורליות ולהגדיל את ההחזרים לבנק בסכום כסף לא מבוטל.

ניתן להגיע לחיסכון מאוד משמעותי על ידי ליווי של איש מקצוע שחי ונושם את עולם הנדל"ן, המימון וההלוואות. לכן הצורך ביועץ משכנתאות הוא צורך המשותף לכל מי שמתכנן לקחת משכנתא בקרוב ובפרט במקרים מובהקים כדוגמת עסקאות מורכבות, משפרי דיור, משכנתא הפוכה, מימון חוץ בנקאי, מחיר למשתכן, סירוב מהבנק למחזור משכנתא.

איך בוחרים יועץ משכנתאות?

מאחר ואין עדיין רגולציה ולא קיים תואר אקדמי בתחום ייעוץ המשכנתאות, אין אפשרות לבחור יועץ משכנתאות על פי התעודות שמציגים לכם. אך ישנם מדדים אחרים שעליהם אפשר להסתמך:

ניסיון

חשוב לסקור את הניסיון ואת הרקע התעסוקתי של יועץ המשכנתאות. להבין מאיזה תחום הוא הגיע, כמה שנים הוא עוסק במקצוע, מה היקף ההצלחות שלו. יועץ שמכיר תהליכים פנים בנקאיים ואת המערכת הבנקאית יכול להוות יתרון משמעותי ולעזור לכם לחסוך כסף.

שירות

אילו שירותים יועץ המשכנתאות מציע ומה היקף הליווי שלו, האם הוא נעזר בגורמים נוספים כדי לייעץ לכם.

עבודה עם בנקים

האם יועץ המשכנתאות עובד עם בנק אחד ועליו הוא ממליץ לכם, או שמא עובד עם כל הבנקים והייעוץ שלו נשאר אובייקטיבי לחלוטין.

אמינות

יועץ משכנתאות אמין הוא יועץ שחותר לשמירה על האינטרסים שלכם, ופועל מולכם בשקיפות מלאה.

המלצות

אל תתביישו לחפש לקוחות שלו ולדבר איתם בנוגע לשירות ועל היחס שלו. תנסו להבין עד כמה אכפתי ויסודי יועץ המשכנתאות שבחרתם ומה החוויה הכוללת של הלקוח ממנו.

כימיה

אל תזניחו את מה שאתם מרגישים, אם אין לכם כימיה עם יועץ המשכנתאות סביר להניח שתרגישו פחות בנוח לשאול שאלות ולבקש יותר מידע.

מה הערך המוסף של יועץ משכנתאות?

יועץ משכנתאות מקצועי יוכל לסייע לכם רבות בתהליך רכישת הדירה וקבלת משכנתא. ראשית הוא יכול לייעץ בשלב מוקדם של רכישת הדירה וכך ימנע מטעויות שעלולות להתרחש מפזיזות או חוסר ידע. חבל לרכוש דירה ולקחת משכנתא גבוהה מדי שתקשה על החיים שלכם ואולי אפילו לא תוכלו לעמוד בהחזרים החודשיים בעתיד.

כמו כן הוא יסביר לכם מהו תהליך לקיחת המשכנתא, ינתח את המצב הפיננסי שלכם ויעזור לכם לחשב עלויות משתנות ונלוות לרכישת הדירה. הוא ידאג ליידע אתכם בהטבות שאתם זכאים אליהם וילווה אתכם באתגרים שבדרך. 

בנוסף, הוא יעזור לכם להשיג את האישורים העקרוניים למשכנתא ויבנה עבורכם את התמהיל המשתלם ביותר. יועץ המשכנתאות ישיג לכם ריביות אטרקטיביות וילווה אתכם במילוי הטפסים הרבים שבדרך.

אז כמה עולה ייעוץ משכנתאות?

לא קיים בשוק מחיר סטנדרטי וזהה לכולם. שכר טרחה שגובים יועצי משכנתאות עבור השירות שלהם תלוי בחבילת השירות שתבחרו, מורכבות העסקה והמון פרמטרים אחרים. תשלום ליועץ משכנתאות יכול לנוע בטווח של בין 5,000 ש"ח ועד לעשרות אלפי שקלים במקרים מיוחדים כמו עסקאות נדל"ן מורכבות, מסורבי משכנתא ועוד. 

חשוב לציין שיועץ משכנתאות טוב יחסוך לכם הרבה יותר מעלות השירות שלו, כך ששאלת העלות מול התועלת מסתכמת בתועלת גדולה בהרבה מן העלות (גם בכסף, גם בזמן וגם בשקט הנפשי).

לסיכום

יועץ המשכנתאות עוזר לכם לממש את טובתכם מול הבנק, הוא מייצג אתכם בתהליך ועושה את העבודה בשבילכם, בכך מותיר אתכם עם ראש שקט. כך גם תוכלו לחסוך זמן יקר בלימוד עולם התוכן ותקבלו מענה על כל שאלה או אי בהירות. הסכום שתשלמו ליועץ בגין שכר טרחה שלו, זאת ההשקעה הכי משתלמת שלכם בנקודת זמן זו שתחזור אליכם בגדול בטווח הארוך.

יצירת קשר מהירה

תפריט נגישות